Wednesday, May 2, 2012

Nasi Lemak

My class cancel last minute, so i dgn classmates terus pergi breakfast dkt DC (Dataran Cendekia) known as cafe uitm lahh sng ckp ehh? then pagi2 mkn nasi lemak jela kn.
me    : opah, nak nasi lemak biasa 1, nasi lemak ayam 1. :)
opah : bolehh nak. kejap ehh.
me    : okayy :)

 then opah pun ckp dgn pekerja dia suruh bungkuskan ktorg nasi lemak. ntah bila siap i pun xsedar..
makcik : nah dik, nasi lemaknyaa (indon)
me        : .......
makcik : dikk, ini nasi lemaknyaa.
me       : ......
tiba-tiba classmates i tepuk meja. amik kau. terkejut aku. haha
me       : err kau dh kenapa?
nad      : tu ahh, pnat makcik tu panggil kau.
me       : laa yeke? hahahaa.
nad      :  sorrylah makcik dia ni memang mcm ni, berangan ingat pakwe dia yg jauh tu.
me       : shhh. mane ade sengal. (muka dh menahan malu ni)
makcik : enggak ngapain dong, cowok embak pun jauh.
me        : alahhai yeke? sorry ye mak cik.
makcik : enggak apa sik, embak percaya sama dia. hihi
me       : hehehe. ye ye. terima kasih ye mak cik :) (amik nasi lemak and terus bla. haha)

on the way balik kolej

me       : kau ah ni nad, tgk dia dh cerita pasal pakwe dia dkt kampung. hahaha
nad      : dh kau berangan spe suruh.
me       : mne ade aku berangan, aku kan mmg suka termenung.
nad      : alahh sama je lah. hahaha