Monday, November 28, 2011

Kuala Lumpur Part 1

sempena cuti awal muharam yg laamaaaa giloo tu, ktorg pegi KL. hee. KL tmpat i lahir teww. ahhaa. at the same time nak anta adik gemuk i, anaa pegi Program Tahfiz Al-Quran. haa bagus kan kan? last year anta udin, this year anta ana pulak. i bila? hmm one fine day insyaAllah dgn izin ALLAH.

Photobucket

haishh, rindu laa lepas ni dgn budak gemuk ni. xde org nk teman pegi shopping lagi. huaaaa.

Photobucket

anaa pegi dgn czin ktorg, una nme die. or actually nme die Hidayatul Husna. hee. so anaa tak lah mati kutu dkt sini.

Photobucket

kemain ramai yg menghantar, mcm nk pindah terus je. hehe

Photobucket

hahaa, nahh amik kau, rasailah pengalaman dduk asrama ehh cik ana, dulu gelakkan akk dgn angah kn. #dulu i dgn udin dduk asrama sebulan je, lepas tu menangis nk keluar, homesick yg melampau. ahhaa

Okay, take care eh ana. Ayah, Ibu, Akak and Angah doakan yg terbaik utk anaa. hopefully dpt menghafal seberapa banyak ayat Al-Quran. AMIN.

 "Sesiapa membaca al-Quran lalu menghafalkannya dan menghalalkan apa sahaja yang halal dalamnya dan mengharamkan apa sahaja yang haram dalamnya akan di masukkan ke dalam syurga oleh Allah S.W.T. dan Allah S.W.T. akan menerima syafaatnya yang diberikan kepada sepuluh orang daripada ahli rumahnya yang kesemua yang mereka telah wajib memasuki neraka. 
(Riwayat al-Tirmizi dan Ahmad)."


so jom baca Al-Quran kawan-kawan, lepas solat maghrib amik 15 minit untuk baca Al-Quran. slow2. i pun amik mse setahun utk khatam dgn sendirinya, (sbb sebelum ni khatam semua dgn cikgu ngaji) so skrg puas rasa hati. Alhamdulillah.

Photobucket